[Video] Selepas dirasuk, Safiey Illias muatnaik rakaman ‘penampakan’ entiti ketika live…Jom Tengok

Sebuah video tular menunjukkan Safiey illias seorang usahawan kosmetik dirasuk menarik perhatian netizan. Suara Safiey berubah menjadi garau memarahi sesuatu yang tidak dapat dipastikan.

Loading...

Melalui dialog dalam video itu, jelas kedengaran bahasa yang digunakan seperti bahasa dari pantai timur.

“Hantarlah segala sihir yang awak nak hantar, sikit pun saya tak gentar! Tah kisah la awal artis ke apa. Allah berkuasa makhluk tak ada kuasa” berikut luahan Safiey dalam salah satu statusnya di aplikasi Instagram.
Menerusi akaun instagram, pengasas kosmetik yang penuh kontroversi, Safiey Illias berkongsi video sedang dirasuk. Menerusi video berkenaan, Safiey sedang dirawat oleh seorang ustaz.

Safiey berbaring dengan berselimut menutup seluruh badannya. Ustaz berada di hujung kaki Safiey sambil berdialog dengan Safiey ,menyuruh yang merasuk Safiey keluar daripada badannya.

Apa yang menariknya, Safiey bercakap loghat kelantan dan ada kedengaran bunyi-bunyi cakap Siam atau Thailand juga. Video ini mendapat perhatian ramai dan menerima banyak komen.

Walaupun ramai yang bersimpati dengan ujian buat Safiey ini, tetapi masih ada yang mempertikaikan video ini yang dikatakan hanya lakonan semata-mata untuk mendapat perhatian.

Antara komen-komen positif dan yang mendoakan Safiey :

” Semoga cepat sembuh… skit sihir ni hnya org y kena tahu rasa skit dia tu mcm mana.. bnda mcm ni bkn bnda main2.. “

” Rasuk ni bkn bhasa kelantan pon ada siam pon ada mcm2 la…ada yg xleh bckp..asa dia xlps nk ckp sbb lidah dia dipotong.. sapa yg pernh alami tu dia tau.. sy doakn safiey cpt smbuh… don’t giveup.. “

” Bertabah la… Suatu hari nati kifarah dtg pada org yg buat tu.. “

” Zaman moden pon masih nak main sihir2.. heran aku.. get well soon.. “

Namun begitu masih ramai juga yang mengecam tindakan Safiey memuatnaik video ini di akaun instagramnya. Antara komen-komen netizen :

” Banyak la kau punya rasuk safie oi…macam2 hal la kau…adoi…hahahaha.. “

” First time saya tgok org kena rasuk suara masih kepit…hahahahaha.. “

” Hang buat apa pun orang x percaya dah.. “

” Mana ada berubat pakai selimut.. org brubat pkai sejadah.. plik je cre prubatan nie.. mcm x msuk akal.. lg 1 org yg kne buatan org lain jie, suara die tak ada suara kepit macam nie.. suara die lebih kpd garau.. yg menakutkn.. nie xmenakutkn.. tpi nie mcm hiburan tau tak..? “

” Haha drama terbaik lah safiy ,asal nampak lucu sangat.. “

” Sumpah yg ni paling win.. alahai jin pondan… “

” Pandai berlakon, tapi sayang tak menang award waktu anugerah bintag popular haritu. Huhuh bnyk kan pratice ya sapi! Kurang kan buat tiktok. Hafalkan skrip untuk next drama… “

VIDEO:

Seblum ini Kecoh apabila sesuatu telah terjadi kepada Safiey illias. Suara Dia tiba2 bertukar

Siapa punya keje yang hantar jin ??
Sebuah video tular Safiey illias dirasuk menarik perhatian netizan. Suara Sfiey tiba2 bertukar menjadi garau. Melalui percakapn itu, jelas kedengaran bahasa yang digunakan seperti bahasa dari pantai timur. Harap yang hantar jin ni kena balasan nanti. Semoga Safiey terus tabah menerima dugaan ini. Mungkin ada orang dengki dengan kemajuan dia kan. Minta tolong sape2 tahu ni jin ni dari mana

Berikut beberapa komen dari netizan :

Fakarudin Sha: Kena rasok suare maseh bapok..jin pondan kot…hahahaha..kene rasuk xde duduk mcm tu jer wey

Sara Ismail : Mata ngn muka pun dok cover2. Nmpk Sgt. Xpun hntu pondan yg masuk dlm bdn dia.. Haha.. Maaf yerr terlebih sudh..

Ady Del Torro: Org hntr jin pondon ke kt die ni

Bean Hafizs: Bukn dlm bdn ko mmg ada jin ke.??jin yg xmengaku jantan.. Wkwkwkwkwk.

Muhamad Hafiz: Apit biasa kalau kna rasuk..sora akan jd garau2 mcm tu…awat hat ni sora mcm kna kepit ja..muahaha

Norita Nieta : Cuba faham apa dia kata,, klu jin org hantar dia akan kata kt shafie tu, tpi jin bercakap spt membela shafiee,,
Cthnya,, aku ada kacau mung ko,, ingat sene ko aku nk jadi sene gini?..
Lebih kure gtu lah ayat jin tu,, ni dah jadi jin yg shafie tu bela sendiri … Hahahaha,, pening mek nk mikir,,

 

 

Loading...